Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Yetim aylığı alabilirsiniz

15 Haziran 2009 Pazartesi

Annem babamdan dul maaşı alıyor. Şu anda işsiz ve bekarım. Bende yetim maaşı alabilir miyim? 13/12/1980 doğumluyum. Babam 1999’da öldüğünde bana maaş bağlamadılar Aylık bağlatabilmem için ne evrak gereklidir?

5510 sayılı Kanun kapsamında veya yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında çalışmayan (5. maddeye tabi olarak iş kazası ve meslek hastalığı, hastalık ve analık sigortasına göre çalışmaları hariç) veya kendi sigortalılığı nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış çocuklardan yaşları ne olursa olsun evli olmayan, evli olmakla beraber sonradan boşanan veya dul kalan kız çocuklarına yetim aylığı bağlanmaktadır.

Bu nedenle siz de yetim aylığı alabilirsiniz. Ölüm aylığı bağlanabilmesi için hak sahiplerinin örneği Kurumca hazırlanan tahsis talep dilekçesi ve bir adet belgelik fotoğraf ile Sosyal Güvenlik Kurumu’nun ilgili ünitesine başvurmanız gerekmektedir.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .