Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

7000 prim 60 yaş şartıyla emekli olacaksınız

10 Şubat 2009 Salı

Soru 1982 doğumluyum. 1998 yılında lise öğrenimimde Kocaeli Tüpraş rafinerisinde staj yaptım. Numaramı bu tarihte aldım. Ama malum prim yatırılmadığından dolayı emekli olacağım süremi tespit edemiyorum. 2006 Mayısta Bağ-Kur’a kayıt oldum. Bağ-Kur primlerimi ödedim. 13 Ağustos 2007’de başka bir işte çalışmaya başladım halen çalışmaktayım. 2005 Şubat ayında askere gittim. Askerlik sürem 15 ay. Ne zaman emekli olabilirim? 1998’de yürürlükteki kanuna mı tabiyim yoksa SGK’ ya günün yattığı tarihteki Mayıs 2006 kanuna mı tabiyim?

Gökhan KARTAL

Cevap: Staj döneminde kişileri emekli eden uzun vadeli sigorta kollarına prim ödenmediğinden, emeklilik açısından başlangıç sayılmıyor. Bu dönemde verilen sigorta sicil numarası ve kartının emekli olana kadar kullanılması haklı olarak sigortalıyı yanıltıyor. Emeklilik için başlangıç tarihi olarak, Mayıs 2006 dikkate alınacaktır. SSK de bu başlangıç tarihinde göre emekli olmak için; 7000 gün prim ödeme ve 60 yaş şartlarına tabisiniz. Prim ödememelerinizi 7000 güne tamamlamanız şartıyla 60 yaşınız dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .