Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Yetim aylığı alan sağlık yardımı da alır

10 Şubat 2009 Salı

Soru: 1979 doğumlu bayanım.1 Ocak 2005 tarihinde SSK lı olarak işe başladım.Ağustos 2007 yılında işi bıraktım.Şu an çalışmadığım için babamın emekli sandığı üzerinden sağlık hizmetlerinden faydalanmaktayım.İlerde SSK lı olarak işe girip çalışmaya başlarsam tekrar SSK dan faydalanacağım için tekrar işi bırakmam durumunda sigortalı olamayacağımdan dolayı tekrar babamın emekli sandığı üzerinden sağlık hizmetlerinden faydalanabilir miyim?

Serkan

Cevap: Yeni yasanın yürürlüğe girdiği 1 Ekim 2008 tarihi itibariyle ana veya babalarının sigortasından sağlık yardımı almakta olan kız çocukları; durumlarında değişiklik olana kadar,

(sigortalı bir işe girip çalışmaya başlayana veya evlendiği tarihe kadar) ana ve babalarının sigortasından sağlık yardımı almaya devam edecekler. Nitekim sizde yetim aylığı alan biri olarak babanızın sigortasından sağlık yardımı alıyorsunuz. Yetim aylığını emekli sandığından aldığınızdan, sigortalı çalışanız da yetim aylığınız kesilmez. Ancak, sağlık yardımı kendi sigortanızdan alırsınız. İşsiz kalmanız halinde ise, babanızın sigortasından sağlık yardımı almaya başlarsınız.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .