Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Binek otoya çevrilen araçlara yazılan cezalı vergiye af geldi mi?

28 Mayıs 2009 Perşembe

Binek otoya çevrilen araçlara yazılan cezalı vergiye af geldi mi?

Soru: Eşya taşımaya mahsus taşıtımıza koltuk ilave edilerek, binek otomobile çevirdiğimizden dolayı taşıtın değerinden fazla cezalı Özel Tüketim Vergisi tahakkuk ettirilmişti. Bu vergilerin torba kanun ile kaldırıldığı doğru mu?

İsmail Özliyen

Cevap: Kamuoyunda torba kanun veya kriz kanunu olarak adlandırılan 5838 sayılı yasanın geçici 3 nci maddesi: “4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listede yer alan ve 1/8/2002 - 21/7/2005 tarihleri arasında 87.03 G.T.İ.P. numarasından özel tüketim vergisi beyan edilmesi gerekirken 87.04 G.T.İ.P. numarasından özel tüketim vergisi beyan edilen araçlarla ilgili olarak, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki dönemler için özel tüketim vergisi tarhiyatı yapılmaz, daha önce yapılan tarhiyatlardan vazgeçilir, tahakkuk eden tutarlar terkin edilir. Tahsil edilmiş tutarlar red ve iade edilmez.” hükmü ile; 1 Ağustos 2002 ile 21 Temmuz 2005 tarihleri arasında eşya taşımaya mahsus olup ÖTV si 87.04 pozisyonundan yüzde 10 oranında ödenen ve daha sonra 5 yıl içinde koltuk ilave edilerek binek otomobile çevrildiğinden dolayı, yüzde 84 ÖTV ödenmesi gerekirken, fark ÖTV ödemediği tespit edilenlere salınan cezalı ÖTV lerden ödenmeyenlerin terkin edilmesi gerekmektedir.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .