Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Raporunuzu SGK Sağlık Kurulu onaylarsa emekli olursunuz

24 Mayıs 2009 Pazar

Raporunuzu SGK Sağlık Kurulu onaylarsa emekli olursunuz

Soru: 12.12.1966 doğumluğum ilk sigortamı 1983’de aldım 1 yıl sigortalıyım 2. sigortam 1987′de daha sonra ara verdim. 1997′de kronik böbrek yetmezliğine yakalandım. Haftada 3 kere diyaliz makinesine girmekteyim. % 80 iş kaybı heyet raporum var. 2003’de % 80 özürlü raporuyla iş bulma kurumuna başvurdum. İş bulma kurumu 2003 Haziran ayında bana iş buldu. Özürlü olarak bir fiil 5.5 yıl çalıştım şimdi ise 6 aydır çalışamıyorum raporluyum. Toplam 2200 gün primim var. Emekli olmak için başvurdum malulen emekli olmak için heyet raporu istediler. Heyet raporu da Ankara’ya gitti halen cevap gelmedi. Ben malulen emekli olabilir miyim?

Fehmi KILIÇ

Cevap: Malulen emekli olmak için yeni yasanın yürürlüğe girdiği 1 Ekim 2008 den önce talepte bulunmuşsanız, eski yasa hükümlerine göre emekli olacaksınız. Eski yasa malulen emekli olmak için; 1800 gün prim ödemsi ve 2/3 (yüzde 66.66 sının) işgücü kaybı arıyor. Prim ödemesi yeterli olduğundan, Sosyal Güvenlik Kurumu(SGK) Sağlık Kuruluna gönderdiğiniz rapor kurulca onaylanırsa malulen emekli olabilirsiniz.

Aylık bağlanma talebinizi 1 Ekim 2008 den sonra yapmışsanız yeni yasa şartlarıyla emekli olmanız mümkün. Yeni yasa malulen emekli olmak için; 10 yıl sigortalılık süresi, 1800 gün prim ödeme ve yüzde 60 işgücü kaybı arıyor. Sigortalılık süresi ve prim ödeme şartlarınız yeterli olduğundan iş gücü kaybı raporunuz, SGK sağlık kurulunca onaylanması halinde, malulen emekli olabilirsiniz.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .