Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Destek primi emekli aylığınızı artırmaz

26 Mayıs 2009 Salı

Destek primi emekli aylığınızı artırmaz

Soru: SSK’dan emekli oldum: (5.023 gün SSK No: 13037413). 2000 ve 2001 yılları arasında bir dükkân açtım direk Bağ-Kurlu oluyormuşum. Bundan benim haberim yoktu. 8 sene sonra emekli olunca benim karşıma çıktı ve 5.000.-TL borç çıktı. Kredi çekerek bunu ödedim ve günlerimi SSK’ya aktardım. Fakat benim maaşıma bir fark ödenmedi. Sadece günüme eklendi. Şimdi maaşımın yarısını krediye ödüyorum. Ve çok zor durumdayım. Beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim.

Gülşen Akgün

Cevap: Sorunuzdaki prim ödemesi, sanırım sosyal güvenlik destek primi. Emekli olup, emekli aylığını kestirmeden Bağ-Kurlu olmayı gerektiren faaliyette bulunanlar Sosyal Güvenlik Destek Primi ödemek zorundalar. Sosyal güvenlik Destek Priminin iş kazası ve meslek hastalığı dışında ödeyen emekliye hiçbir faydası yoktur. Hizmet birleşmesi yoluyla emekli aylığını artırması da söz konusu değil. Sonuç olarak emekli aylığınızı kestirmeden dükkan işlettiğinizden Bağ-Kura destek primi ödemeniz gerekiyordu. Destek primi ödemediğinizi tespit eden Bağ-Kur primlerini toplu olarak almış. Destek primi ile emekli aylığınız artırılamayacağından yapılan işlem doğru.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .