Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Kendi maaşımla birlikte yetim aylığı da alabilir miyim?

26 Mayıs 2009 Salı

Kendi maaşımla birlikte yetim aylığı da alabilir miyim?

Soru: Sadettin Bey, ben Ocak 1957 doğumlu dul bir bayanım. Size birkaç sorum olacak. Eşimin hiç sosyal hakkı yoktu. Olmadığı için 15.08.1998′de isteğe bağlı BAĞ-KUR ödemeye başladım. Halen (hiç ara vermeden) bütün primlerimi ödüyorum. Babam vefat ettiğinden onun SSK aylığını alıyorum. BAĞKUR’umu ne kadar daha ödemeliyim? Ne zaman emekli olabilirim ve emekli olduğumda kendi maaşımla beraber babamın maaşını da alabilir miyim? Büşra YİĞİT

Cevap: Büşra Hanım, verdiğiniz bilgilere göre Bağ-Kur’dan kısmi (yaştan) emekli olacaksınız. Bunun için 15 yıl (5400 gün) prim ve 56 yaş şartına tabisiniz. Bağ-Kur (4/b) kapsamındaki prim gününüzü 15.08.2013 tarihinde 15 yıla tamamlıyorsunuz. Aynı yıl içerisinde 56 yaşınızı da tamamlayarak kısmi emekli olabilirsiniz. Kendi adınıza emekli aylığı almaya başladığınızda, babanızdan almakta olduğunuz yetim aylığını da almaya devam edebilirsiniz.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .