Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

57 yaşınızın dolmasını bekleyeceksiniz.

17 Ocak 2009 Cumartesi

Soru: 1973-1995 yılları arasında SSK’lı olarak çalıştım. 3983 gün prim ödedim. 1984-1986 ve 1996-2003 aralarında Bağ-Kur’lu olarak çalıştım. 6 Temmuz 2003′te Bağ-Kur’u terk ettim. 9 yıl Bağ-Kur’dan sonra SSK primi ödemedim. Şu an 55 yaşındayım. Duyduğuma göre her iki kurumdan da emekli olmadığım zaman iki kurumdan birinde emeklilik hakkım dolduğunda o kurumdan emekli olabilirmişim. Bu ne kadar doğru? SSK’ya göre yaştan emekliliğim doluyor.

Cevap:Primi ödenmiş son yedi yılda hangi kuruma fazla prim ödenmişse o kurumdan emekli olunuyor. Son yedi yılda Bağ-Kur’a fazla prim ödediğinizden, Bağ-Kur şartlarıyla emekli olmanız gerekiyor. Bağ-Kur’da kısmi yaşlılık aylığı ile emekli olabilmeniz için 15 tam yıl prim ödeme ve 57 yaş şartlarına tabisiniz. Prim ödemeniz yeterli olduğundan, 57 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .