Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Yüksek aylığın tamamını düşük aylığın yarısını alabilirsiniz.

17 Ocak 2009 Cumartesi

Soru: Annemle ben, babamdan (SSK’dan) dul ve yetim aylığı alıyorduk. Aynı zamanda annem de SSK’ dan kendi emekli maaşını alıyordu.Annem 20 Mayıs 2008′de vefat etti. Şimdi yetim aylığı olarak hem annem hem de babamdan yetim aylığı alabilecekmiyim? Eğer böyleyse maaşların yüzde kaçı bana bağlanacak?
Cevap: SSK’lı olan anne ve babaların ölümü halinde, hem anneden hem de babadan aylık bağlanmaya hak kazanan çocuklara, yüksek olan aylığın tamamı, düşük olan aylığının yarısı bağlanır. Hem annesiz hem babasız kalan çocuğun aylık bağlama oranı yüzde 50′dir. Yüzde 50 oranına göre hesaplanacak aylıklardan yüksek olanının tamamını, düşük olanın yarısını alacaksınız. SSK’ya hem annenizden hem de babanızdan( aldığınız yetim aylığının yeniden hesaplanmasını isteyeceksiniz) dolayı ölüm aylığı bağlanması için talepte bulunmanız gerekiyor.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .