Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

EMEKLİ AYLIĞI YÜKSELTİLMESİNİN ÖNÜNE GEÇİLDİ

17 Ocak 2009 Cumartesi

SORU:T.C ve SSK yasalarının tanıdığı haktan yararlanarak, emkli aylığımı kestirip
çalışmak suretiyle emeklilikle maaşımı yükseltmek istedim.Tüm prosedürleri uyguladım.
Müfettiş raporunda hiçbir yanlış veya hata bulunmamıştır.Ancak, 506 sayılı yasanın
63′üncü maddesinde 5698 sayılı yasa ile yapılan değişikliğe göre muamele yaparak
maaşımı değiştirmediler.(eski aylığıma yakın,662 YTL tahakkuku göndermişler)Bunun
üzerine, SSK tahsisler daire başkanlığına gecikmeden itiraz dilekçesi yazdım.
Kurumu mahkemeye vereceğimi,yazımda belirterek hukuk düzeni içinde Noter kanalı
ile gönderdim.Birinci emkliliğimi,çoğu tavandan olmak üzere, 7500 prim gün prim
ödeyerek,2000′de yaptım.(2000-2007 arası destek destek prim ödeyerek çalıştım.
Benzetme yaparsak SSK’ya aldığım emekli maaşımı destek primi ile geri ödedim.SSK’ya
yük getirmemiş olarak)
23 Ekim 2007′den önce (5698 sayılı yasa çıkmadan)tüm sigorta kollarına tabi
çalışmaya başladım.Böylece,506 sayılı yasanın 63′üncü maddesi değişiklikten önceki
geçerli hükümlere göre,aylık bağlanmasına hak olarak kazandım.Ancak,emekli aylığım
eski değil,yeni hükümlere göre bağlandı.mahkemeye dava açmaktan başka bir yol olmadığı
düşüncem doğrumudur?Emsal kararlar bulup ibraz edebilrmiyim?
CEVAP:Binlerce kişinin emekli aylığını kestirerek kısa süre çalıştıktan sonra tekrar
emekli aylığı bağlatmak yoluyla,emekli aylıklarını yükselttiklerinin basına yansıması
üzerine apar topar değişikliğe gidildi.
23 Ekim 2007 tarihli Remi Gazete’de yayımlanan ve aynı gün yürürlüğe konan 5698
sayılı yasanın 63′üncü maddesinde yapılan değişiklikle,bu yolla emekli aylığı artışının
önüne geçildi.İkinci emeklilik başvurunuzu, yasa değişikliğinin yürürlüğe girdiği
23 Ekim 2007′den sonra, 25 Ekim 2007′de yapmış olduğunuzdan,emekli aylığınız,talep
tarhinde yürürlükte olan hükme göre yapımlı.Bize göre dava da açsanız kazanmanız zor.
Ancak,bu konuda henüz karara bağlanmış dava olmadığından,mahkemenin ne karar vereceği belli olmaz.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .