Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

YURT DIŞI KISMİ AYLIKLA EMEKLİ OLABİLİRSİNİZ

17 Ocak 2009 Cumartesi

SORU:Liseyi bitirdikten sonra almanya’ya gittim ve 12 yıl orada kaldım.1962 doğumluyum ve almanya’dan temelli dönüş yaptıktan sonra,mayıs 1992′de 30 yaşında ilk kez sigorta numarası alarak istanbul’da çalışmaya başladım.almanya’da üniversiteye başlamadan önce sigortalı olarak çalışmıştım ve hiçbir hak almadan temelli dönüş yaptım.orada ödenmiş primlerim duruyor.askerlik görevimide almanya’dan dönmeden önce 2 ay bedelli olarak burdur’da yaptım.almanya’da geçen süreyi nasıl değerlendireceğim?sigorta başlangıcı olarak almanya’daki başlangıcı saydırarak.SSK’ya prim borcu ödemesi yapabilirmiyim?
CEVAP:Amanya’daki çalışma süreniz ile türkiye’deki çalışma sürenizin toplamı emekli olmanıza yeterli olduğundan,yurt dışı kısmi yaşlılık aylığı ile emekli olabilirsiniz.türkiye’deki çalışma sürenizin toplam çalışma süresine oranı nispetinde türkiye’den aylık bağlanır.aynı şekilde almanya’daki çalışma sürenizin toplam çalşma sürenize oranı ispetinde de almanya sosyal güvenlik kurumundan aylıık alırsınız.almanya başlangıcından sonraki aradaki prim boş günleri borçlanmanız mümkün değil.ancak,almanya’daki çalışma sürenizi ve bu sürenin arasında ve sonundaki her biri bir yıla kadar olan işsiz günleri borçlanarak türkiye’de değelendirebilirsiniz.bunun dışında boş günleri borçlanmanız mümkün değil.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .