Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

SSK lı çalışmaya başladım yetim aylığı kesilir mi?

17 Ocak 2009 Cumartesi

Soru: Bekar olduğumdan dolayı babamdan yetim aylığı alıyordum।Fakat 21 Haziranda sigortalı olarak çalışmaya başladım. Bunu sigortaya bildirmem gerekiyor mu? Bir de ileride SSK’lı çalışmak istemezsem, tekrar babamdan kalan maaşımı almam mümkün olabilir mi?

Cevap: Hangi kurumdan yetim ayfcğı aldığınızı bildirmemişsiniz। Emekli Sandığından yetim aylığı alıyorsanız, sigortalı olarak çalışsanız da, yetim aylığınız kesilmeyeceğinden, bildirim yapmanıza gerek yok. Ancak, yetim aylığınızı Bağ-Kur veya SSK’dan alıyorsanız babanızdan yetim aylığı bağlatırken, evlenmenizi ve sigortalı olarak çalışmaya başladığınızı Bağ-Kur’a ya da SSK’ya bildireceğinize dair taahhütname imzaladınız. Çalışmanızı SSK’ya bildirerek, yetim aylığınızı kestirmeniz gerekiyor. Aksi halde, Bağ-Kur ya da SSK tespit ettiğinde yersiz ödediği yetim aylıklarını kanuni faiziyle birlikte geri alır. İşsiz kaldığınızda kestirdiğiniz aylığınızı yeniden bağlatabilirsiniz

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .