Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Askerliğinizi borçlanıp 700 gün prim ödeyin

17 Ocak 2009 Cumartesi

Soru: 1986-1988 vergi kaydım var. Fakat Bağ-Kur kaydım yok. Yeni çıkan aftan yararlanarak belirttiğim yılları borçlanabilirmiyim? 1988-2004 arasında taksi şoförlüğü yaptım. Bu dönemi borçlanabilirmiyim? 4 Kasım 1980′de SSK’lı oldum. 3700 gün prim ödemem bulunuyor. Vergi kaydım olan yılları ve taksi şoförlüğü yaptığım yılları borçlanarak emekli olabilir miyim?
Cevap: Bağ-Kur’a süresi içinde kayıt ve tescil yaptırmayanların sigortalılık hak ve yükümlülükleri 4 Ekim 2000′den itibaren başlatılmaktadır. 1986 ve 1988 yılları için kayıt ve tescil yaptıramazsınız. 1988-2004 yılları arasında taksi şoförlüğü yaptım, derken bir işveren yanında çalıştığınızı kastediyorsanız, borçlanma gibi bir durumunuz olamaz.Ancak işveren tahakkuk edecek prim, ceza ve gecikme zamları ile kesilecek idari para cezalarını ödemeyi göze alarak, geriye yönelik olarak çalışma sürelerinizi SSK’ya bildirirse, bu günleri kazanırsınız. Taksi şoförlüğü yaptım, derken vergi mükellefi olarak taksi işlettiğinizi belirtiyorsanız, 4 Ekim 200 tarihinden itibaren Bağ-Kur kaydınızı yaptırır ve hesaplanacak prim borçlarının Mart 2008′den önceki dönemlere ait olanı af yasasından yararlanarak ödeyip günlerinizi kazanabilirsiniz. Muhtemelen askerlik sürenizi de borçlanmadınız. 600 gün askerlik yaptığınızı ve borçlandığınızı varsaydığımızda 3700 gün prim ödemeniz 4300 güne yükselir. 700 gün daha prim ödeyerek prim ödemenizi 5000′e tamamlayacağınız tarihte, Bağ-Kur’la hiç ilişkilenmeden emekli olabilirsiniz.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .