Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

İsteğe bağlı sigortalıya yazık oldu

17 Ocak 2009 Cumartesi

Soru: ıo yıldan beri isteğe bağlıya prim ödüyorum. Ancak, mali durumum nedeniyle
13 aydır prim ödeyemedim. İsteğe bağlı sigortalıların da aftan yararlanacağını biliyorum ancak, dosyamın kapandığını ve aftan yararlanamayacağımı bildirdiler.
15, 20 yıl prim ödemeyen, aftan yararlanarak, emekli oluyor. Ben 13 ay prim ödemedim diye dosyam kapanıyor ve aftan yararlanamıyorum. Memurların bu işlemi doğru mu? Aftan yararlanırsam prim borcumu ödeyip emekli olacağım. Aftan yaralanmak için ne yapmalıyım? Nerelere başvurmamı önerirsiniz?
Cevap: lsteğe bağlı sigorta art arda üç ay prim ödemediği zaman kapatılmaktadır. Bu, af yasasından değil 506 sayılı yasadan kaynaklanmaktadır. Ancak, istenseydi af yasasına bir madde eklenerek bu durum düzeltilebilirdi. Kesinlikle haklısınız. Bir tarafta 20 yıl prim ödemeyen aftan yararlanıp emekli olurken, diğer tarafta sizin gibi 3-5 ay prim ödeyemeyen
aftan yararlanamıyor. Bu haksız ve adil olmayan bir uygulama. Yasayı çıkartan siyasilere, bürokratlara, basın mensuplanna, TBMM Başkanhğı’na, Cumhurbaşkanlığı’na yazılı olarak başvurup şikayetlerinizi duyurun. Kamuoyu oluşturulabilirse tek maddelik bir yasa düzenlemesiyle bu durum düzeltilir. Gerçekten isteğe bağlı sigortalılara yazık oldu.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .