Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Günlerinizi boşa öldürmeyin aftan yararlanın

17 Ocak 2009 Cumartesi

Soru: 2 Ekim 2001 ‘de Bağ-Kur’lu oldum. En son 31 Ekim 2002′de prim yatırdım. Bu tarihten sonra prim yatıramadım. 31 ocak 2005′ten itibaren esnaflık yapmayı bıraktım. Bağ-Kur’dan yararlanmak istemiyorum. Borç tahakkuk etmiş midir? Tahakkuk ettiyse yazılı başvuru halinde borçlar silinir mi?
Cevap: Bağ-Kur kayıtlarında 20.813 YıL prim borcunuz görünüyor. 5 yıl ve daha fazla süre prim borcunuz varsa, sigortalılığınızı durdurarak prim borcunuzu sildirebilirsiniz. Bunun için bir şey yapmanıza gerek yok. Sosyal Güvenlik Kurumu genel bir tebligat yayımlayarak 5 yıl ve daha fazla süre prim borcu olanlara, 6 ay ödeme süresi verecek. prim borç!arını 6 aylık sürede ödemeyenlerin sigortalılıkları durdurulacak ve borçlan silinecek. Ancak af yasasından yararlanarak da borcunuzu ödeyebilirsiniz. En geç, 28 Temmuz 2008′ e kadar yazılı olarak başvuruda bulunup, takip eden ay sonuna kadar prim borcunun asl ıve başvuru yapılan ay sonuna kadar hesaplanacak olan gecikme cezası ve zammın yüzde 15 ‘ini öcleyen1erin gecikme cezası ve borcunun kalan ;”Yüzde 85′i silmecek. Bu büyük bir fırsat. Af kapsamında borcunuzu ödeyin. Günlerinizi boşa öldürmeyin.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .