Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Mahkemede çalışmanızı kanıtlamanız gerek

3 Şubat 2009 Salı

Soru: 1970 doğumluyum. 1988 tarihinde bir inşaat firmasında işe başladım. İşveren SSK ya giriş numaramı bildirmiş. Ancak günlerimi göstermemiş. Bilgisayardan SSK bilgilerimi çıkardığımda 1990 dan günüm görünüyor. İki senem görünmüyor. Bu iki sene boşluğumu ne yapmalıyım. 18 aylık askerlik sürem bu boşluğu doldurur mu? 1999′ un 12. ayında Bağ-Kura girdim. 8 sene Bağ-Kur primlerimi yatırdım. Şu anda Bağ-Kurumu durdurdum. Tekrar sigortalı bir işe girdim. 1990′ dan bu yana toplam sigorta prim ödemem 1050 gündür. Yeni kanunlara göre, Bağ-Kurdan sigortaya göre geçiş var mı? Ve ne zaman emekli olabilirim?

Yavuz Aydın

Cevap: İşveren sigorta giriş bildirgenizi SSK ya göndermiş ve çalışma günlerinizi bildirmemişse, İş Mahkemesine hizmet tespit davası açabilirsiniz. Ancak, davayı kazanabilmeniz için 2 yıl süresince işyerinde çalıştığını Mahkemede kanıtlamanız gerekiyor.

Askerlik sürenizi borçlanmakla 540 gün(18 ay) gün kazanırsınız. Sigortalı olarak tekrar çalışmaya başladığınız tarihten itibaren en az 1260 gün(3.5 yıl) prim ödemeniz halinde, SSK şartlarıyla emekli olma hakkı elde edersiniz. 1990 yılı başlangıcınıza göre, emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5525 gün prim ödeme ve 52 yaş şartlarına tabi bulunmaktasınız. Tekrar sigortalı olduğunuz tarihten itibaren çalışarak en az 1595 gün daha prim ödeyerek prim ödemeniz 5525 güne tamamlamanız şartıyla 52 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .