Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Yersiz ödediğiniz SSK primini Bağ-Kur borcunuza mahsup ettirebilirsiniz

3 Şubat 2009 Salı

Soru: 1985 başlayan kısa süreli SSK, 1991-2005 yılları arasında 14 yıllık ödenmiş Bağ-Kurum var. 2005 sonrası SSK’lı çalıştım ve 2008 Aralık ayında emeklilik talebinde bulundum. Ancak emekli olmama engel bir durum oluştu. 2001 yılında Anonim şirket ortaklığım olmuştu. Bu ortaklığımı Bağ-Kura hiç bildirmemiştim. Bu şirket ortaklığım ortaya çıktı ve Bağ-Kur beni 2005 yılından Anonim şirket hisselerini devrettiğim 2008 Mayıs ayına kadar borçlandırıyor. İçerisinde bulunduğum mevcut durumdan nasıl kurtulup SSK emekliliğimi kazanabilirim?

Sezgin Demiroğlu – Bursa

Cevap: Anonim şirketin kurucu üyesi veya yönetim kurulu üyesi değilseniz, Bağ-Kurlu olma zorunluluğunuz yok. Ancak, Anonim şirketin kurucu ortakları(1 Ekim 2008 den itibaren Bağ-Kurlu olma zorunluluğu kaldırıldı) ve yönetim kurulu üyeleri Bağ-Kur sigortalısı olmak zorundalar. Anonim şirket yönetim kurlu üyeliği veya kurucu ortaklığından dolayı Bağ-Kur sigortalısı olmanız gereken dönemde SSK kesintisiz prim ödemeniz varsa, yine Bağ-Kurlu olmanız gerekmiyor. Şayet söz konusu dönemde kesintisiz SSK prim ödemeniz yoksa 1 Ekim 2008 den önce Bağ-Kur tescilinizi yapmışsa Bağ-Kurlu olmak zorundasınız. Bağ-Kurlu yapıldığınız dönemde kesintili olarak ödediğiniz SSK primlerini Bağ-Kur prim borcundan mahsup edilmesini talep edebilirsiniz.

Bir diğer hususta 1 Ekim 2008 e kadar Bağ-Kura tesciliniz yapılmadıysa, geçmiş dönem için Bağ-Kur tescilinizi yapamazlar. Çünkü, sizin gibi süresi içinde Bağ-Kura kayıt ve tescilini yaptırmayanların sigortalılık hak ve yükümlülükleri 1 Ekim 2008 den itibaren başlatılmaktadır. Şirket hisselerinizi Mayıs 2008 de devrettiğinize göre, bu tarihe kadar olan Bağ-Kur yükümlülüğünüzden kurtulmuş bulunuyorsunuz.




Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .