Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Yüksek aylığının tamamını düşük aylığın yarısını alabilirisiniz

3 Şubat 2009 Salı

Soru: 50 yaşında dul bir bayanım. Babamın maaşını alıyorum. Babam SSK emeklisi. Annem Emekli Sandığı. Annem öldükten sonra annemin maaşını alabilir miyim? sorumu cevaplarsanız sevinirim.

Sevim

Cevap: 20 Ocak 2009 tarihli gazetede sorunuza verdiğimiz cevap, yanlışlıkla eş ve babadan aylık bağlanmasına ilişkin başka bir sorunun cevabı ile karışmış bulunuyor. Özür dileyerek sorunuzun doğru cevabını veriyoruz. Yeni yasanın yürürlüğe girdiği 1 Ekim 2008 e kadar farklı sosyal güvenlik kurumlarından olmak şartıyla anne ve babadan yetim aylığı bağlanıyordu. Nitekim bu tarihten önce, ana ve babasından yetim aylığı bağlananlar yeni yasadan sonrada, iki yetim aylığı almaya devam ediyorlar. Ancak yasanın yürürlük tarihi olan 1 Ekim 2008 den itibaren ana ve babadan aylık almaya hak kazanan çocuklar; tutar olarak yüksek olan aylığın tamamı ile tutar olarak az olan aylığın yarısını alabiliyor.

Babanızdan dolayı SSK dan yetim aylığı almaktayken, emekli sandığından emekli olan anneniz vefat ettiğinde, tutar olarak yüksek olan aylığın tamamını ile tutar olarak az olan aylığın yarısını alabilirsiniz. Muhtemelen Emekli Sandığından bağlanacak aylık yüksek olacağından tamamını, SSK dan bağlanacak aylık tutar olarak az olacağından yarısını alacaksınız.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .