Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Zorunlu sigorta kapsamında olan isteğe bağlı sigortaya prim ödeyemez

4 Şubat 2009 Çarşamba

Soru: 1 Ocak 1971 doğumluyum. 1 Ocak 1988 yılında sigortalı olarak işe başladım. 1 Mart 1997 tarihinden itibaren ise, isteğe bağlı olarak sigortamı kendim yatırdım. 1 Temmuz 1997 tarihinde kendi işyerimi açtım. Ve isteğe bağlı sigortamı bugüne kadar devam ettirdim. Yeni çıkan yasaya göre Bağ-Kurlu olmam gerekiyormuş. Eğer Bağ-Kurlu olursam bu beni nasıl etkiler? SSK’da emekli olacağım tarihi sorguladığımda 2016 yılında emekli olacağım söylendi. Bağ-Kura geçersem emekli olacağım tarih uzar mı?

Esen KARAAĞAÇLI

Cevap: Normalde kendi nam ve hesabına bağımsız çalışan SSK ya isteğe bağlı prim ödeyemez. Çünkü zorunlu sigorta kapsamında olmayanlar yani sosyal güvenlik şemsiyesi dışında kalanlar isteğe bağlı sigortaya prim ödeyebilirler. Vergi mükellefi olduğunuz tarihten itibaren Bağ-Kura prim ödemeniz gerekiyordu. Ancak, yeni yasa sizin gibi süresi içinde Bağ-Kura kayıt ve tescilini yaptırmayanların sigorta hak ve yükümlülüğünü 1 Ekim 2008 den itibaren başlatıyor. Dolayısıyla Bu tarihten önceki Bağ-Kur yükümlülüğünüzden kurtulmuş bulunuyorsunuz. Ancak, 1 Ekim 2008 den itibaren zorunlu olarak 4/b sigortalısı(eski adıyla Bağ-Kurlu) olmanız gerekiyor. Bu tarihten itibaren Bağ-Kura 41 aydan fazla prim ödemezseniz SSK da emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5375 gün prim ödeme ve 50 yaş şartlarına tabi olursunuz. Prim ödemeniz yeterli olduğundan bundan sonra prim ödemeseniz de, 50 yaşınızı dolduracağınız 1 Ocak 2021 de emekli olabilirsiniz. Ancak, 50 yaşına kadar prim ödemek isterseniz, son 3.5 yılınızı(en az 1260 gün) SSK lı bir işte çalışarak prim ödemek şartıyla, son 3.5 yıla kadar Bağ-Kura prim ödeseniz de, yine SSK dan emekli olabilirsiniz.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .