Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Askerliğini sigorta başlangıcından önce yapan 18 ay erken emekli olur

25 Ocak 2009 Pazar

Soru: 1965 dğumluyum. 21 Kasım 1989′dan itiabaren sigortalı olarak işe başladım. Aynı iş yerinde 20 tam yıl çalıştım. 6550 gün prim ödedim. Ve işten ayrıldım. Askerliğimi 1987′de yaptım. Askerliğimi borçlanırsam prim ödemem çoğalıyor mu? Prim ödememin çoğalması bana emekli maaşımda nasıl bir fayda sağlar? En erken ne zaman emekli olabilirim? Düşük primle çalışmaya devam etsem emekli maaşımı etkiler mi?

Cevap: Askerliğinizi sigorta başlangıç tarihinden önce askerlik yapanların askerlik sürelerini borçlanmalarında yarar var. Çünkü askerliğinizi borçlanırsanız hem prim ödeme güns ayınız askerlik süreniz kadar artar hemde sigorta başlangıç tarihiniz askerlik kadar geri gider ve emekli olacağınız rim gün sayısı ve emekli olacağınız yaş haddi düşer. Askerlik borçlanması yapmanız halinde sigorta başlangıç süreniz askerlik süresi kadar(18 ay kabul ediliyor) geri gider. Ve emekli olmak için 25 yıl sigortalılık süres, 5375 gün prim ödeme ve 51 yaş şartlarına tabi olursunuz. Prim ödemeniz yeterli olduğundan, bundan sonra prim ödemeseniz de 2016′da 51 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz. Askerliğinizi borçlanırsanız emekli olmak için 25 tam yıl Askerliğinizi borçlanmazsanız emekli olmak için 25 yıl sigortalılık süresi 5450 gün prim ödeme ve 51 yaş şartlarına tabi olursunuz



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .