Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Ssk’dan isteğe bağlı prim ödeniyor mu?

25 Ocak 2009 Pazar

Soru: 3 ay önce işyerinden ayrıldım. 1 MAyıs 204 girişliydim. Şimdi ise isteğe bağlı ödeme yapmak istiyorum. Acaba Ssk’dan isteğe bağlı olabiliyor mu? Ve neler gerekli? Asgari ücretten ne kadar ödemem gerekecek?

Cevap: Emekli olmak için 7000 gün prim ödeme ve 58 yaş şartlarına tabi bulunuyorsunuz. Prim ödemenizi 7000 güne tamamlamanız şartıyla 58 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz. 1 Ekim’den itibaren SSK’ya isteğe bağlı prim ödenmiyor. Bu tarihten itibaren isteğe bağlı prim ödemeleri Bağ-Kur’a sayılıyor. İsteğe bağlı sigortaya 1 Ocak 2009′dan itibaren en az 214 ytl ödenecek. Prim ödemenizin son 1260 gününü (3.5 yıl) sigortalı bir işte çalışarak ödemeniz şartıyla kalan günlerinizi isteğe bağlı ödeseniz de SSK’dan emekli olabilirsiniz.



Labels:

1 yorum:

Adsız dedi ki...

1 ayın 10 1986 sigortaya kayıtlı idim 2000 172 gün sigorta primim var 3 yıl 20 ay bağkurum var en son bağkurluydum benim ne yapmam gerekli isteğe beğlı ssk primi ödeyebilirmiyim

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .