Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Boşanan eşler KEY’i paylaşmalıydı

25 Ocak 2009 Pazar

Soru: 1987-1995 yıllan arasında bir telekomünikasyon şirketinde çalışıyordum. 1998 yılında emekli oldum. 1985-2005 yıllannda evli olduğum eski eşimden, 2005′te boşandım. O da 1987-1993 yıllan arasında bir şirkette çalışıyordu. Boşanmış kadınlara KEY ödenmediğini biliyorum. Ancak, eski eşim 960 YTL KEY ödemesi aldı. Bildiğim kadanyla, kadının KEY ödemesi de kocasına yapıldı. Benim KEY’lerim eski kocamın hesabına yatmadı mı? Yoksa, evlilerde KEY kesintileri sadece kocaya mı yatırıldı? Yani benim KEY almaya hakkım var mı? Ve KEY’lerim eski eşimin hesabına mı yattı? Bu sorunun yanıtını eski çalıştığım şirket vermedi. • Sevil TURGUT
Cevap: Konut Edindirme Yardımı’nın (KEY) yapıldığı 1 Ocak 1987 ve 31 Aralık 1995 tarihleri arasında evli olan kan ve kocadan ikisinin de KEY e hak sahibi olduğu hallerde, KEY sadece kocanın hesabına yattı. Evli kadın adına KEY yatınlmadı. Aynca kadın adına yatacak KEY’in kocanın hesabına yatınlması gibi bir durum da olmadı. Ancak, adına KEY yatırılırken evlenen kadına, evlendiği tarihi takip eden ay başından itibaren KEY durduruldu. KEY hesabı da kocasının hesabı ile birleştirildi. KEY ödenen dönemde evli olduğunuzdan adınıza KEY yatınlmadı. Size ait olup eski eşiniz adına yatan KEY de yok. Bu durum adil değil. Kadın adına KEY yatmamasının tek nedeni o dönemde evli olması. Evlilik birliği devam ettiğinde, nasıl ki alınan KEY’i kan ve koca birlikte tasarruf ediyorsa, sizin gibi ayrılmış olan eşlerde de KEY ödemesi en azından eski eşler arasında paylaşılmalıydı.


Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .