Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Çeyiz yardımı alabilirmiyim?

25 Ocak 2009 Pazar

Soru: SSK’dan yetim aylığı alırken, özel bir şirkette asgari ücertle sigortalı olarak işe başladım. İşe başladıktan 3 ay sonra evlendim. SSK’ya çeyiz yardımı talebinde bulundum Evlendiğimde sigortalı bir işte çalıştığımdan bu yardımdan yararlaamayacağım belirtildi. Evleneli 13 ay oldu. 1 ay önce işten ayrıldım. Şu durumda çeyiz yardımından yararlanma gibi bir hakkım var mı?

Cevap: Yetim aylığı almaktayken evlenen ve yetim aylığı evlenme nedeniyle kesilenler, evlenme yardımı (çeyiz yardımı) alabilirler. Sigortalı bir işe girdiğinizde kuruma başvurarak yetim aylığını kestirmeniz gerekiyordu. Başka bir ifadeyle evlendiğiniz tarihte yetim aylığı alma hakkınız yoktu. Yetim aylığınız evlenme nedeniyle değil sigortalı çeştığınızdan dolayı kesildiğinden maalesef evlenme yardımı alamazsınız. Bugün işten ayrılmanız bu durumu değiştirmez.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .