Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Askerlik borçlanması son 7 yıl hesabında dikkate alınmaz

25 Ocak 2009 Pazar

Soru: 1953 doğumluyum. 1975 ve 1995 arasında 19 yıl 8 ay 14 gün(7189 gün) devlet memurluğu yaptım. Olumsuz bir durum yüzünden görevimden ayrıldım. 2000′de SSK’lı olarak işe başladım. Emekli sandığı gün sayım 7189. Emekli sağlığı hizmetimi SSK’ya aktardım. SSK’dan emekli olabilmem için ödemem gereken 1260 güne mahsusen 671 gün prim ödedim. Askerlik süremi borçlanarak emekli olabilirmiyim?

Cevap: Sizin gibi 1 Ekim’den önce sigortalı olanlar, primi ödenmişon yedi yıldan fazla prim ödenen kurumdan eekli olabiliyor. SSK şartlarıyla emekli olabilmeniz için son 7 yılda SSK veya Emekli sandığından prim ödenmiş gün sayınızın fazla olması gerek. Bunun içinde SSK’lı olduğunuz 2000′den itibaren SSK’ya eb az 1260 gün prim ödemek gerekiyor. Askerlik borçlanması ile kazanılan günler, askerlik yapılan tarihlere sayılmaktadır. Dolayısıyla askerlik borçlaması ile kazanacağınız günler 1260 günün hesabında dikkate alınmaz. 589 gün daa prim ödeyerek 671 gün olan prim ödemenizi 1260 güne tamamlayacağınız tarihte ssk’dan emekli olabilrisiniz.. (ara vermeden prim öderseniz Ağustos 2010 da.)



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .