Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Sigortalı çalışmaya başlayan erkek çocuğun aylığı kesilir

25 Ocak 2009 Pazar

Soru: Emekli Sandığından yetim aylığı alanlardan sigortalı olsalar bile kesinti yapılmayacağına dair yazınız vardı. 1989 doğumluyum. Babamdan yetim maaşı alıyordum. Babam 1995′te Garanti Bankasından malulen emekli olmuştu. 2006-2007 yıllannda sigortalı olduğum ve Emekli Sandığına bilgi vermediğim için, yetim maaşımı faiziyle birlikte geri aldılar. Ne yapmam gerekir? • Sedat GÖNCÜ/Ankara
Cevap: Bekâr, evlenmiş olsa da boşanan veya dul kalan, anne ve babasından dolayı Emekli Sandığı’ndan yetim aylığı alan kız çocuklan, sandığa tabi bir işte çalışmamak şartıy. SSK’lı veya Bağ-Kur’lu olarak çalışsalar da hatta bu kurumlardan emekli aylığı alsalar da yetim aylıklan kesilmez. Evlenmedikleri sürece yetim aylıklannı almaya devam ederler. Erkek çocuklannın durumları farklı. Erkek çocuklann, çalışmaya başladıklan tarihi takip eden ödenme dönemi başından itibaren aylıkları kesilir.


Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .