Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Boşandığınızda babanızdan yetim aylığı alabilirsiniz

27 Ocak 2009 Salı

Soru: Eşimden boşanmak üzereyim. Hiçbir gelirim ve sigortam yok. 1 Ekimden itibaren bazı kanunlarda değişiklik oldu. Ben eşimden boşandıktan sonra, SSK emeklisi ölmüş babamdan yetim maaşını alabilir miyim? Bir kaç yere danıştım her kes farklı şeyler söylüyor. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

Cevap: SSK; sosyal güvenlik kurumlarına tabi olarak çalışmayan, kendi çalışmalarından dolayı sosyal güvenlik kurumlarından gelir ve aylık almayan kız çocuklarına yaşları ne olursa olsun ana ve babalarından dolayı yetim aylığı bağlar. Sosyal güvenlik kurumlarına tabi çalışmadığınızdan ve kendi çalışmanızdan dolayı emekli aylığı almadığınızdan dolayı, boşandıktan sonra babanızdan dolayı SSK dan yetim aylığı alabilirsiniz.



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .