Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Doğum borçlanmasına ilişkin genelge hazırlanıyor

27 Ocak 2009 Salı

Soru: 1967 doğumluyum. 1984 yılında sigorta girişim var. 20 Eylül 1989 da doğum sebebiyle işten ayrıldım. Bir daha işe girmedim. 10 Ekim 1989 ilk doğumu yaptım. 20 Şubat 1994 tarihinde 2 nci doğumu yaptım. Bu esnada hiç çalışmadım. Şuanda isteğe bağlı sigortaya prim ödüyorum. Doğum borçlanması yapabilir miyim?

Cevap: Yasaya göre iki doğumun içinde borçlanma yaparak 4 yıl(1440 gün) kazanmanız mümkün. Ancak, doğum borçlanmasının usul b ve esaslarını belirleyen tebliğde, borçlanma yapabilmek için işyerinden doğum nedeniyle ayrılmak ve doğum sonrasında iki yıl çalışmamak ve işverenden bu durumu onaylayan belge almak şartlarını arıyor.

Doğum borçlanmasının genelgesi henüz çıkmadı ancak hazırlanan genelgede söz konusu şartları taşıyanların SSK dışındaki sosyal güvenlik kurumlarına tabi olarak çalışsalar bile borçlanma yapabileceklerine ilişkin düzenleme olduğu duyumunu aldık. Şayet genelge ile bu yönde bir düzenleme yapılırsa, isteğe bağlı prim ödeseniz de, işvereninizden doğum nedeniyle işten ayrıldığınızı ve doğum sonrasındaki ikişer yılda iş sözleşmesine tabi olarak çalışmadığınızı gösterir onaylı belge alabilirseniz doğum borçlanması yapabilirsiniz.

1440 gün kazanma, Doğum borçlanmasına ilişkin genelge, doğum nedeniyle ayrılmak, doğum sonrasında iki yıl çalışmamak



Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .