Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

5525 gün prim 48 yaş şartına tabisiniz

5 Mart 2009 Perşembe

Soru:19 Mart 1976 doğumlu bir bayanım. 1 Eylül 1991 tarihinde sigorta kaydım var. İsteğe bağlı sigortalı ya 2002 senesinde başvurdum. Fakat hiç bir şekilde ödeme yapamadım. Borcum silinmiş. Tekrar isteğe bağlı sigortaya başvurma talebinde bulanabilir miyim? 2003 senesinde iş yeri açtım. 9 ay Bağ-Kur ödedim. Şu an 178 gün primim var. Ne zaman emekli olurum?



Cevap: Yeni yasanın yürürlüğe girdiği 1 Ekim 2008 den önce, isteğe bağlı sigortaya art ardına üç ay prim ödenmediği zaman, sigorta primi ödenen en son ay itibariyle kapatılıyordu.2002 senesinde prim ödemediğinizden dosyanız kapatılmış. Bugün için tekrar başvuru yaparak, 2002 den isteğe bağlı sigortanızı yaptıramazsınız. Ancak bugünden itibaren tescil yaptırıp prim ödemeye başlayabilirsiniz. Fakat SSK da isteğe bağlı sigorta kaktığından 1 Ekim 2008 den itibaren isteğe bağlı prim ödemeleri Bağ-Kura sayılıyor.

Emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5525 gün prim ödeme ve 48 yaş şartlarına tabisiniz. 5525 gün prim ödemeniz şartıyla 48 yaşınızı dolduracağınız 19 Mart 2024 tarihinde emekli olabilirsiniz.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .