Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Borçlanma için doğumdan sonra iki yıl çalışmamak şart

5 Mart 2009 Perşembe

Soru: 20 Mart 1965 doğumluyum. Sigortalı olarak çalışmaya başladığım tarih 13 Ağustos 1977 dir. 220 gün prim ödedim. 10 Kasım 1998 de Bağ-Kur sigortalısı oldum. 30 Kasım 2007 de çıktım. 1757 gün prim ödemem var. 6 Aralık 2007 tarihinden itibaren tekrar sigortalı olarak çalışmaya başladım. 274 gün prim ödemem var. Bağ-Kur ve SSK olmak üzere toplam prim ödemem 2251 gündür. 12 Ekim 1987 de doğum yaptım. Doğum borçlanması yapabilir miyim?

Cevap: Sosyal Güvenlik Kurumu(SGK) borçlanmayla ilgili olarak yayımlamış olduğu genel tebliğ ve genelge, doğum borçlanması yapabilmek için, doğum nedeniyle işten ayrılma şartı arıyor. İşten ayrıldıktan sonra 300 gün içinde doğum yapanlarda, doğum nedeniyle işten ayrılmış sayılıyor. SGK ya göre, işinizden ayrıldıktan sonra 300 gün içinde doğum yapmışsanız borçlanma yapabilirsiniz. 300 günden sonra doğum yapmışsanız borçlanma yapamazsınız. Ancak, yasada doğum nedeniyle işten ayrılma şartı yok. Yasada doğum sonrasındaki iki yıl süresince hizmet sözleşmesiyle çalışılmama şartı var. Dolayısıyla doğum sonrasında iki yıl süresince çalışmayan kadının borçlanması gerekir. Bu yönüyle İş Mahkemesine dava açanların borçlanma hakkı alacağını düşünüyoruz.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .