Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Hani başlayan tedaviler yarım kalmayacaktı?

5 Mart 2009 Perşembe

Soru: Sadettin Bey, 4.12.2008 tarihli yazınızda “Sağlık sigortası devam ederken başlayan tedavi, sağlık sigortası son bulsa da kişi iyileşene kadar devam eder” yazmıştınız. Oysa ben sağlık güvencem varken Haydarpaşa Numune Hastanesi’nde tedaviye başladım. Bana endoskopi için 2 ay sonrasına gün verdiler. Bu arada ben işsiz kalmıştım. Günü geldiğinde randevuma gittiğimdeyse sağlık güvencem bittiği için başvurumu kabul edemeyeceklerini, SGK’dan provizyon alamadıklarını söylediler. Sizin yazdığınız mı doğru hastanenin yaptığı mı? Metin Huz

Cevap: Metin Bey, benim yazımda dayanak olarak aldığım kanun hükmü çok açık. 5510 sayılı Kanunun 63. maddesinde “60′ıncı maddede sayılan genel sağlık sigortalısı sayılma şartlarının yitirilmesi halinde (işten ayrılma da dahil), devam etmekte olan tedavi nedeniyle sağlanacak sağlık hizmetleri kişinin iyileşmesine kadar sürer” hükmü yer alıyor. Dolayısıyla size, sağlık sigortası kapsamındayken başlayan tedavinin, sigortanız bittiği için yarım kalacağını söyleyenler kanunu çiğnemiş oluyor. Yaşadığınız sıkıntı SGK’nın sisteminden kaynaklanacağı gibi hastanenin bilgi işlem yapısından da kaynaklanıyor olabilir. Siz bu konuyu mutlaka SGK Başkanlığı’na aksettirin. Sistemde bir sorun varsa düzeltilecektir. Ayrıca yaşanan sorun sebebiyle bir mağduriyetiniz olmuşsa yargı yoluna da başvurabilirsiniz, zira kanun hükmü yoruma ihtiyaç bırakmayacak kadar açıktır.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .