Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Bağ-Kur borcumdan nasıl kurtulurum

5 Mart 2009 Perşembe

Soru: Sadettin Bey, son çıkan SGK’da, Bağ-Kur borcu yasanın yürürlük tarihi itibarı ile 5 yıldan fazla olanlar için borçlarını ödeme ya da borçlarından kurtulma olanağı sunuluyor.
Ben 1987 yılında SSK’lı olarak başladım. 2003 yılına kadar devam ettim. 2003 yılı 8. ayında şirket kuruluşu yaparak Bağ-Kur’a geçtim. 2004 Nisan ayından sonra Bağ-Kur primlerimi yatıramadım. Kurduğum işyerini vergi dairesinden kapatarak 2006 Mayıs ayında tekrar SSK’lı olarak çalışmaya başladım ve halen çalışmaktayım. Son çıkan yasadan borç dönemim 4 yıl geciktiği için yararlanamıyorum. Bağ-Kur’u şirket kapanışı yapmadan durduramıyorum. 2006′dan bu yana Bağ-Kur primlerim de çalışıyor. Bağ-Kur primlerinden ve yatırdığım paralardan da vazgeçmek istiyorum. Ne yapmalıyım? Ahmet Obruk

Cevap: Değerli okurum, sizin de belirttiğiniz gibi, son çıkan 5510 sayılı Kanun çerçevesinde Bağ-Kur prim borcunuzdan kurtulamıyorsunuz. Zira bu borcunuz 30 Nisan 2008 itibariyle 5 yılı aşmamış. Bunun yanında emekli olurken, Bağ-Kur primlerinizin ve prim borcunuzun dikkate alınmayıp, sadece SSK’lı çalışmanızın dikkate alınmasını talep etme hakkınız var. Nitekim bu konuda örnek yargı kararları da var. Yargıtay, bir kişinin Bağ-Kur dışındaki çalışmalarının emekli olmasına yetmesi durumunda, Bağ-Kur borçlarını ödemeden de emekli olabileceği görüşündedir. Fakat şunu da belirtelim ki bu durum, Bağ-Kur borçlarınızdan dolayı takibe düşmeyeceğiniz anlamına gelmez.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .