Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Boşandıktan sonra belli şartlarda tekrar yetim aylığı bağlatabilirsiniz

5 Mart 2009 Perşembe

Soru: İki yıl öncesine kadar müteveffa babamdan yetim aylığı almaktaydım. İki yıl önce evlendiğim için bu aylığım kesildi. Eşimle şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşandım. Bu konuda son çıkan kanun muvacehesinde evlenmeden önce almış olduğum aylığı yeniden alabilir miyim?
Bu konuda beni aydınlatırsanız çok memnun kalacağım.

Tuğba Arı

Cevap: Babanızın hangi kurumdan emekli olduğunu belirtmemişsiniz. Babanız SSK dan emekli aylığı alıyorsa, evlendiğinizde çeyiz yardımı almışsanız nikah tarihinden itibaren 24 ay geçmediği sürece tekrar aylık bağlatamazsınız. Ayrıca aylık bağlatabilmeniz için sigortalı olarak çalışmamanız ve sosyal güvenlik kurumlarından kendi çalışmamalarınızdan dolayı gelir ve aylık almamanız gerekiyor. Babanız Bağ-Kur mensubuysa; sigortalı çalışmamanız ve kendi çalışmalarınızdan dolayı gelir ve aylık almamanız şartıyla yetim aylınızı tekrar bağlatabilirsiniz. Babanız emekli Sandığı mensubuyla Emekli Sandığına tabi olarak çalışmamak ve sandıktan kendi çalışmanızdan dolayı gelir ve aylık almamak şartıyla SSK’lı veya Bağ-Kurlu çalışsanız da yetim aylığı bağlatabilirsiniz

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .