Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Yaşınızı doldurana kadar çalışmanızda yarar var

5 Mart 2009 Perşembe

Soru: Doğum tarihim 1 Ocak 1974 dür. 1990 yılında 2 ay sigortalı olarak çalıştım. 1992 yılında 109 gün sigortalı başka bir işte çalıştıktan sonra 19 Mart 1993 tarihinde Devlet memuru olarak göreve başladım. Görevim sürecinde askere gittim ve askerlik borçlanmamı yaptım. 25 fiili hizmet yılımı doldurduğumda görevimden ayrılmak istesem, bakmakla yükümlü olduğum aileme tekrar sevk kağıdı alabilir miyim? Sosyal güvencemiz devam eder mi? Etmezse bana ne önerirsiniz? Ayrılmam durumunda maaşımı ve ikramiyemi ne zaman alırım? Sizce yaş haddimi beklemeli miyim?

Sezer Duygulu-Antalya

Cevap: 23 Mayıs 2002 tarihi itibariyle 25 tam yıl fiili hizmet süresini doldurmaya sizin gibi 14 yıldan fazla 15.5 yıldan az süre kalanlar emekli olmak için; 25 tam yıl fiili hizmet süresi ve 53 yaş şartlarına tabi bulunuyor. Ekim 2017 tarihine kadar çalışarak fiili hizmet sürenizi 25 tam yıla tamamlamanız şartıyla, 53 yaşınızı dolduracağınız 1 Ocak 2027 tarihinde emekli olabilirsiniz. 25 tam yıl fiili hizmet sürenizi doldurduğunuzda işinizden ayrılıp, emekli aylığı bağlanacak yaş haddini çalışmadan da bekleyebilirsiniz. Bu durumda emekli ikramiyenizi de emekli aylığı bağlanacak olan 1 Ocak 2027 tarihinde alabilirsiniz. Ayrıca bu dönemde sağlık yardımı alamazsınız. Sağlık yardımını genel sağlık sigortasına prim ödeyerek alabilirsiniz. Fiili hizmet sürenizle yaş haddiniz arasında 10 yıl gibi uzun bir süre var. Yaş haddinizi doldurana kadar çalışmanızda yarar var.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .