Ana Sayfa | Yaz?lar? takip   et | Yorumlar?   et

Archive

Başlangıç tarihiniz Bağ-Kurlu olduğunuz tarihtir

5 Mart 2009 Perşembe

Soru: 1964 doğumluyum. 1984′de askere gittim. 18 ay askerlik görevini yaptım ve 1987 de Suudi Arabistan’a gittim. Orada işçi olarak çalıştım 1990 da dönüş yaptım.1994′ de Türkiye’de Bağ-Kurlu olarak 3 yıl esnaflık yaptım. 1997′den beri özel bir sektörde sigortalı olarak halen çalışıyorum. Ne zaman emekli olabilirim? Ve ayrıca sigorta başlangıcım yurt dışına çıktığım 1987 olur mu?

İbrahim Uçak

Cevap: Sigorta başlangıç tarihiniz yurtdışına çıktığınız tarih değil, 1994 de Bağ-Kurlu olduğunuz tarihtir. Ancak askerliğinizi başlangıç tarihinizden önce yaptığınızdan, askerlik sürenizi borçlanmanız halinde sigorta başlangıç tarihiniz askerlik süreniz kadar geri gider. Bilgilerinizi tarih yerine yıl verdiğinizden sorunuzu yaklaşık olarak cevaplandırıyoruz. Askerliğinizi borçlanmanız halinde emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5675 gün prim ödeme ve 54 yaş şartlarına tabi olursunuz. prim ödemenizi 5675 güne tamamlamanız şartıyla 2018 yılında 54 yaşınızı dolduracağınız tarihte ile 25 yıllık sigortalılık sürenizi dolduracağınız tarihten hangisi sonraysa o tarihte emekli olabilirsiniz.

Labels:

0 yorum:

Blogger Theme By:GosuBlogger and Araba Modelleri .